Mis liigub, see kulub!
Automaatkäigukasti õli kaotab ajapikku oma omadused. Lisaks sellele satub õlisse kulunud sidurimaterjali- ja peeneid metallosakesi, mis tekivad loomulikul kulumisel. „Määrdunud“ õli võib ummistada õlikanaleid, kulutada elektromagnet klappe (solenoide), kui ka ülejäänud elektrohüdraulilise ploki komponente. Selle tulemusena võib käiguvahetuse kvaliteet halveneda. Kui õli on väga „määrdunud“, siis mingil hetkel võib see isegi ummistada õlifiltri.
Kahjuks ei vasta see ainiti tõele. Autotootjad panustavad sellele, et liisinguperioodi lõppedes vahetataks sõiduk uuema vastu välja ning seetõttu loetakse sõiduki elueaks 5 +/- aastat. Nn. “eluaegne” ei erine mitte kuidagi tavapärasest käigukastist.
Kuigi tehase ettekirjutused ei kohusta igal mudelil margiesindusi käigukasti õli vahetama, siis pikaajalisema kogemusega kliendinõustajad siiski on soovitanud seda teha.
Meie soovitame nn. eluaegse õliga auto omanikel automaatkäigukasti õli vahetada ca 50 000 km tagant. Eriti oluline on see autodel, mis veavad raskeid haagiseid (paate, haagissuvilaid jne).
Õlivahetuseks ei pea te autot töökotta jätma, vaid võite kohapeal oodata, kuni tööd teostatakse. Vastavalt teie automaatkäigukasti margile kasutame sobivat õli.
Infoks – osadel automaatkäigukastidel asub õlifilter käigukastis nii, et sellele pääseb ligi ainult kasti lahti võttes. Sellistel mudelitel vahetame õlifiltri ainult remondi käigus.